Tuesday, September 18, 2007

Mas cotek gagah perkasa

Yt; huhuhuhu... kejam sungguh mbak Yt nie, 'Alamaks!' katanya.....











Tapi ngak papa pemirsa, mbak Dorce tetap nak bermake-up bagai tak kira apa org kata, yuk, mari kita bermake-up bareng!










Tadda!! mbak Yt jangan jeles yer dengan keajaiban make-u team gue. Vogue tak?! Kecantikan itu hak wanita u~.










*hehehe, untuk hiburan semata-mata yer.....

Kan, biasanya masa CNY banyaklah kat pasar jual kekwa2 yg siap ditanam dalam pasu, cantik2, mekar2 bunganya, siapa yg melihat pasti tertawan, boleh imagine bunga2 tu kata “buy me, buy me”... tapi kita kena kuatkan iman, jgn terpengaruh! hahaha... cam ceramah agama plak.... rasa cam membazir jer, better kalau beli yg setangkai RM2 tu. ptong2, cucuk dalam bekas, senang. Memang amatlah di galakkan untuk mencuba tanam dari tangkai ni, lain kali kalau ada kesempatan membeli kekwa2 nie. Gua pun ada bgi tangkai nie kat my makcik, dia kata sekarang dah keluar bud dah, tapi tak tau lagi bunga kaler apa. Yang star2 tu, kalau tak silap nama BI “Star of Bethlehem”, gua baca dari paper, cepat jugak bunga nie membiak, bau daun tu pun kurang enak, dulu gua petik dari pos office, hehehe... sekarang, dah banyak kat laman nie...
Hehe, kan kalau tanam tembikar tu maybe utk peram buat jeruk ker, pickles ker, or even kicap. Yg wine tu, even apa perisa apa sekali tetap lah tak sedap, heran lah, apa yg sedap pasal wain nie, cola lagi sedap lah.

Layman; amboi, nak wak pulak, ada sorang gua ingat “Om Farhan” nama shownya, berlakon untuk iklan cecair pencuci pinggan mangkuk..heheh.... kalau jumpa kat tv tu, gua snap. Ye lah kan, dauun kekwa tu mmg sedap bau nya kan, even a light brush pun dah boleh terhidu baunya itu. haha, org tua x mengeluh pun, malah bapak gua dah a few times bgtau kat luar ada insects, go check it out katanya. Mak gua plak, jenis yg no komen gitu, cuma kadang2 tu adalah menyatakan hasrat nak tanam sayur, jimat skit belanja dapur. Iklan tu, tak sempat nak snap lagi, sebab setiap kali tengok, insaf kejap, lupa nak ambik kamera..hahahaha... Msia pun ada lah iklan versi Ramadhan, semalam baru tgk, iklan susu F&N tu, boleh buat bandung cincau, bandung cendol, n bandung selasih..hehehehe.....Charity nak selamatkan serangga? Nak selamtkan serangga apa yer? Kalau belalang, bukan nak save, tapi nak destroy adalah, kesian penduduk kat afrika tu, setiap tahun crops kena serang. Oh ya, i think i will build a butterfly farm. Then suh penyanyi yg gua vote tu jadi spoke person farm tu kelak hahahahah......





*last week dah gi lake garden snaping2 dah, nasib baik sempat snap abis sebelum ujan, and masa snaping adalah 1 couple tengah berdating, pandang2 jer kat gua, takut kena skodeng.





Ok, entri kali nie ringkas seringkas nya, just nak tunjuk gambar mas cotek kat laman gua, hidup sihat dan brutal jer. Tu hah, akar dah tembus entah berapa meter dah ke dalam tanah, kalau nak cabut rasa2 kena guna chainsaw kot. See how big is the trunks is, a few more years growing, it might be as big as my arm! Sekian.



Entri nie sepatutnya di upload malam tadi, tapi mmg tak sah kalau streamyx tak buat hal setiap bulan, jadi sekarang masa lunch break baru dapat online.....

1 comment:

Layman's Garden said...

Mbak2 ni ikut suka dia je kan.. Jap tudung jap x! Culture shock juga tengok. Saya suka Bu Arini je dlm cerita Nabila TV9 dulu ptg2. Heronya pun OK lah.. (Knapa saya dengar org panggil hero - Mbak Aji)
Berkesan juga iklan sampai penonton pun blh insaf... hehehe. Msia versi Ramadan x insaf lah gitu dok suruh minum capur gitu.. x prasan lah yg man satu Star Of B tu. Lepas ni, nak observe lah.
Couple kat Lake Garden tu ingat u dari jabatan agama kot. huhuhu.
Fasal Mas Cotek ini, i begin to have second thought lak lah sbb lain sgt rupanya dengan gambar kat internet. Ada pernah berbuah x kat Laman ni? Kalu buah dia bulat2 kecil2 kuning2 cam mas, ye la Mas cotek. Tp betul lah akar dia senang grow big. That why i keep transfering it here & there...