Saturday, September 22, 2007

Front yard

yt; Syok, even sekarang kat kampung2 tu pun dah ada a few families yg pasang satelite dish nie, dulu chinese jer yg pasang sebab nak tgk racngan dari Taiwan & China, but since the dish pun boleh rcv tv frm Indonesia & india juga, so, siapa2 yg kaki cite Sinetron, music2 bollywood, sure takkan lepaskan peluang ini. Dish made in china tu harga pun RM250 jer, then nak tonton pun free, tak yah bayar any monthly subscribtion. Gua ingat lagi dulu masa gua kat this eletrical store ni ada this old malay couple yg antar repair remote astro, tanya kat tauke tu ada tak jual dish nie, hehehe.... Kat situ business air teh tu boleh kira sebagai business besar, banyak brand n perisa teh yg ada, kat Taiwan its a even bigger market, siap lawan ngan yg dari jepun lagi. Ok, nanti gua snap kan gambar close-up daun pokok tu. tunggu....

Layman;
Haha, of coz masa snap2 tu gua make sure takde org rumah tonton tv bersama, lagipun kalau mereka ada, sure takde chance nak tengok channle dari Indonesia nie ..hehehe... Tu lha, tak tau diaorg ambik ajaran dari mana, hehehe, maybe some masyarakat pribumi kat situ ada amalan angkat tangan cam tu, so they ols adapt and jadikan amalan kot. Pandai kan gua speku2 nie ..hahaha.... Comot plak? Walaupun nampak comot tapi hati mereka tidak, hehehehe... tak pe gua dah stand by dah another ohm yg ganteng utk tatapan uols, tunggu.... Oh ya, berkat ayat uols yg kata “x pe laa kalu susah nak dapat iklan insaf tu”, I've got it! Yipee!!


Di hari baik, bulan baik ini, tibalah masanya, gua menrevealkan rupa laman depan rumah gua ini. Sebelum nie ada snap jugak jadi stok tapi masa tu rumput tak di porong lagi, n banyak daun2 gugur, nampak messy, masa semalam pergi ke veranda atas nak survey kejap tempat nak gantung tanglung, so, gua pun snap the pandangan dari atas nie. Coming posting kita tour keliling laman depan nie secara detail lagi yer....

















1 comment:

yatt said...

maaak oiii!! doa berbuka posa pun nk feature awek berselendang ayu gitu. sini pakat dok guna kanak2 je baca doa.

hmmm agak jeles tgk pokok ginger yg berbunga. itu apa benda yg mcm cable kat pokok kuini tu?