Thursday, July 26, 2007

pokok manggar

Hehehe... nama sebenar tak tau lah, tapi kalau masa berbunga tu, mmg sejibik cam bunga manggar....

3 comments:

yt said...

ohooo..pokok ni... rasanya ada kat belukar blkg 'banglo atas bukit' tapi tak penah nmpk berbunga lagi
i'm sure dia ada nama lain... tak pe..let's gigih mencari

Layman's Garden said...

Laman tanam atau tumboh sendiri!?
Kalau tua macam saiz pokok raintree tau.. tapi dok tepi pagar xpe..xpe.. Kalau tebang boleh buang je luar pagar biar org majlis kutip. At least kat sini cam tu lah. no open-open burning tau..

yt said...

Laman.. pokok manggar ni adakah namanya susah nak sebut dia "Pachira Aquatica"? ce google tgk kuar daun, pokok, bunga n buah dia.. mcm menepati spesifikasi je
sila konfom